RSS - Titelhttp://www.d-vitamin.biz/default.aspxsvBrist på D-vitamin ger överviktiga barnhttp://www.d-vitamin.biz/resurs.aspx?LinkID=1622Nu kommer en ny studie som visar att barn som har D-vitaminbrist, lagrar mer fett kring sin midja och på så sätt blir överviktiga. Öka intaget av D-vitamin, för att minska risk för överviktiga barn. Wed, 29 Dec 2010 09:07:30 GMThttp://www.d-vitamin.biz/resurs.aspx?LinkID=1622D-vitamin, alliumrika råvaror som vitlök och lök kan skydda mot artroshttp://www.d-vitamin.biz/resurs.aspx?LinkID=1621En kost rik på alliumrika grönsaker, som vitlök, lök och purjolök, kan minska riskerna för artros, visar en ny studie från King's College i London. Tidigare studier visar att tillskott av vitamin D har en skyddande effekt på progression av knäartros. Även vitamin C, betakaroten och vitamin E kan förbättra olika former av artros.Tue, 21 Dec 2010 14:22:58 GMThttp://www.d-vitamin.biz/resurs.aspx?LinkID=1621Fler amerikaner tar vitamin D-tillskott, visar ny studie!http://www.d-vitamin.biz/resurs.aspx?LinkID=1620Fler amerikaner tar vitamin D-tillskott, visar ny studie! Forskning om D-vitamin och D-vitaminbrister visar på D-vitaminets stora inverkan på immunförsvaret och på vår benhälsa. Tue, 05 Oct 2010 08:11:40 GMThttp://www.d-vitamin.biz/resurs.aspx?LinkID=1620Ny studie om D-vitamin: Vitamin D3 kan skydda mot livmodercancer!http://www.d-vitamin.biz/resurs.aspx?LinkID=1619Ny forskning visar att D-vitamin kan ge minskad risk för fetmarelaterade cancersjukdomar, med hela 42 procent. Studien har publicerats i Cancer Prevention Research,och lyfter främst att D3-vitamin kan minskar risk för endometriecancer hos överviktiga kvinnor. Endometriecancer (livmodercancer) uppkommer främst från fetma och/eller ökad östrogenexponering. Det är idag den femte vanligaste cancerformen bland amerikanska kvinnor. Thu, 23 Sep 2010 08:34:17 GMThttp://www.d-vitamin.biz/resurs.aspx?LinkID=1619Låga vitamin D återigen kopplade till ökad dödlighet hos hjärtpatienter!http://www.d-vitamin.biz/resurs.aspx?LinkID=1618D-vitamin har återigen kopplats till hjärt- och kärlsjukdomar och ökad dödlighet. En ny studie har även kopplat D-vitamin till cytokinernas (immunförsvarets budbärare) aktivitet och immunförsvarets påverkan. Fri, 17 Sep 2010 05:05:14 GMThttp://www.d-vitamin.biz/resurs.aspx?LinkID=1618