D-vitamin, senaste forskningen
29/12 Brist på D-vitamin ger överviktiga barn
Nu kommer en ny studie som visar att barn som har D-vitaminbrist, lagrar mer fett kring sin midja och på så sätt blir överviktiga. Öka intaget av D-vitamin, för att minska risk för överviktiga barn.
21/12 D-vitamin, alliumrika råvaror som vitlök och lök ...
En kost rik på alliumrika grönsaker, som vitlök, lök och purjolök, kan minska riskerna för artros, visar en ny studie från King's College i London.
Tidigare studier visar att tillskott av vitamin D har en skyddande effekt på progression av knäartros. Även vitamin C, betakaroten och vitamin E kan förbättra olika former av artros.
5/10 Fler amerikaner tar vitamin D-tillskott, visar ny...
Fler amerikaner tar vitamin D-tillskott, visar ny studie! Forskning om D-vitamin och D-vitaminbrister visar på D-vitaminets stora inverkan på immunförsvaret och på vår benhälsa.
23/9 Ny studie om D-vitamin: Vitamin D3 kan skydda mot...
Ny forskning visar att D-vitamin kan ge minskad risk för fetmarelaterade cancersjukdomar, med hela 42 procent. Studien har publicerats i Cancer Prevention Research,och lyfter främst att D3-vitamin kan minskar risk för endometriecancer hos överviktiga kvinnor.
Endometriecancer (livmodercancer) uppkommer främst från fetma och/eller ökad östrogenexponering. Det är idag den femte vanligaste cancerformen bland amerikanska kvinnor.
17/9 Låga vitamin D återigen kopplade till ökad dödlig...
D-vitamin har återigen kopplats till hjärt- och kärlsjukdomar och ökad dödlighet. En ny studie har även kopplat D-vitamin till cytokinernas (immunförsvarets budbärare) aktivitet och immunförsvarets påverkan.
13/9 Tillskott med D-vitamin under graviditeten, kan m...
Tillskott med D-vitamin under graviditeten, kan minska risk för tidig födsel..!
13/9 Föreläsning och kurs i D-vitamin!
Lär dig mer om D-vitamin, D-vitaminbrister, D-vitaminkällor och varför D-vitamin är så viktigt för oss. Vi lyfter även andra mineraler och vitaminer såsom zinkbrist, källor med zink, kalciumbrist, källor med kalcium, magnesiumbristm källor med magnesium, vad som sker vid näringsbrister och hur de olika vitaminerna och mineralerna samverkar..!
8/9 Ökad intag av kalcium och Vitamin D kan stödja vi...
Högt intag av kalcium-tillskott tillsammans med D-vitamin kan ge ökad viktminskning, visar en tvåårig klinisk prövning som nyligen publicerades i tidsskriften American Journal of Clinical Nutrition.
25/8 Genetisk forskning visar D-vitaminets stora påver...
Genetisk forskning visar D-vitaminets stora påverkan på sjukdomar såsom MS, artrit, crohn´s och diabetes typ 1
19/8 D-vitamintillskott efter födseln, kan vara försen...
En ny studie visar att D-vitamin-rika livsmedel och kosttillskott som ges till barnet efter födseln, kan vara för sent. Barnen behöver D-vitamin redan under graviditen om man vill säkerställa att de får optimal benhälsa, särskilt om mammans kost under graviditeten är bristfällig.
Fler länkar >